LNC73D48Wg201dLjeNZNf-jmBts BroUbanBlog: Apalah ertinya....

Saturday 11 February 2012

Apalah ertinya....

Apalah ertinya
jika saban waktu dan tikanya
bergelumang bergulit seiring hentakan ketentuan hiba 
hati dihasut kehadiran sang karma kekecewaan fanatik
menguasi jiwa tak ketentuan jadinya
memberontak....
menangis....
menjerit....
mengenang....
meratap....
merayu....
mengaibkan jiwa kelakian ku
aku malu dengan diriku sendiri


Apalah ertinya....
mendewakan kedatangan 2012
jika kerektor diri hanya kepura puraan
melakon babak babak kegembiraan yang sinis
cuba memperdayakan sesalan hati
kesumat yang menghadirkan dendam jitu
irihati pada kebahagian 
namun....
hati manusia tak pernah bersubahat dalam 
apa jua pembohongan....
apa jua penipuan....
maaf sang arjuna dan melati
aku tewas....
aku pasrah....
dengan hati ku sendiri


Apalah ertinya....
jika kehadiran 2012 menambahkan
gundah gulana dihatiku
kekosongan yang akan 
menghimpit....
menujah....
menikam....
disetiap rona rona nafasku
mengazabkan kejituan perjalanan
kembara hidupku.... bersendirian
aku masih sendiri lagi


Apalah ertinya....
jika aku mendustai sahabat sahabat kalian
aku manusia kerdil
hanya sekadar menghitung hari
memperjudikan sisa sisa hidup
kepayahan dalam kesengsaraan azali
tapi....untuk sahabat sahabat
aku rela....
aku tega....
mengabdi diri umpama sebatian lilin
membakar menerangi jiwa jiwa 
yang sudi menerima kehadiranku


Selamat menyambut tahun baru 2012
buat sahabat sahabat kalian
salam sejahtera, dimana saja anda berada
semuga 2012 membawa sinar
kemuliaan dan keinsafan dalam hidup
kalian.






Disember 30, 2011   9:27pm

Photobucket



0 comments:

Post a Comment

Free Automatic Backlinks Online