LNC73D48Wg201dLjeNZNf-jmBts BroUbanBlog: Demi merialisasikan....

Saturday 11 February 2012

Demi merialisasikan....



Ada waktu waktunya
hati sayuku tersentak 
terpanggil....
untuk menostalgiakan perjalanan hidupku
yang acap kali
bersenkongkol dengan sendiwara waktu
sering dirasuk,sering dijamah
oleh kesepian yang menghimpit ganas
jiwa meruntun kegelisahan
digamit persoalan demi persoalan
erti kehidupan kepura puraan
yang kulakunkan sekadar cuma  


Esuk....
walau kedatanganmu masih diawang awangan
walau segalanya atas ketentuannya
namun jelmaanmu ku tegakan jua
dalam apa jua situasi
demi merialisasikan suatu pencarian
apakah erti sebenarnya kehidupan jika
sering aku sia siakan
sering aku kehilangan ketentuan
sering aku terkandas arah destinasi
sering aku tunduk mengalah
dan.... 
sering aku dalam ketewasan


Masih adakah esuk
untukku renungi dan tauladani
agar terpancar kembali kesenimbungan
kuntum kuntum kebahagian
kuntum kuntum kedamaian
yang bisa ku gapai kelmarin
ku gagahi....
mengintai jejak jejak semalam
untuk dinoktahkan
menjadi perisai pedoman
mendakap arus kehidupan esukku
agar kesengsaraan terhalang
agar kedamaian menjelma
insya'allah....


Ya! allah....
ku dambakan petunjukmu
lorongilah aku kesuatu arahmu
ku dambakan pertolonganmu
untuk mengiringi sisa sisa 
kehidupan esuk ku
kerana aku tega kepada 
kebahagian....
kedamaian....
kesejahteraan....
keharmonian....
saperti insan insan lain
yang tiada kepuraan puraan





Photobucket

Januari 19, 2012   10:13pm



0 comments:

Post a Comment

Free Automatic Backlinks Online